"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Friday, November 7, 2014

Kerja tapak binaan

Minggu ni dah 2-3 hari hujan lebat setiap petang kat sini. Harini pulak mendung je dari pagi, plus hujan on off.

Sebagai pekerja construction site cuaca macam ni memang tak best buat aku, sebab; 
1. Condition site jadi teruk, as in jadi lebih berisiko.
2. Kerja kat site jadi tak lancar.
3. Masalah kebersihan dan kesihatan.

Ni pun aku dah mula rasa bad mood sebab kerja aku dah delay. Dah la section aku ni selalu di-anak tiri-kan, so bila kerja lain tak lancar sebab cuaca macam ni, maka kerja section aku akan bertambah delay sebab priority adalah untuk kerja lain. Giliran untuk settlekan kerja section aku tunggu lasttttt nanti. Benci.

At times I do wish for the authority to datang buat surprise visit, biarlah aku kena hentam tapi padan muka site management aku sebab abaikan kerja section aku. Biar dia rasa semua kerja kena gantung seminggu dua sebab nak kena completekan section aku dulu muahahahaha.

Sekian luahan perasaan sekali sekala saya untuk kali ni. Bye.

2 comments:

Aujinz said...

huhuhu.. bertabahlah Encik Adi yaa.. koh koh koh...

~adeQ~ said...

i miss u...
hahahah
take care dear..

nRelate All Blog Sections