"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Thursday, September 25, 2014

Kisah Sedih Seorang Cinderella

Semalam aku di landa kemalasan yang amat. Rasa mengantuk nak tidur je. Pagi bangun dah sakit badan and bersin-bersin, my body's way of telling me yang dia dah mula penat.

Actually weekend haritu aku dah malas nak pegi KL, rasa nak duduk rumah je diam-diam bergomol dengan kucing. Tapi kakak aku pulak beriya suruh aku datang sana, sebab kena attend wedding hari ahad malam sebab dia cakap pengantin perempuan insist aku datang. 

Tujuan pengantin perempuan ialah untuk menunjuk kat aku bahawa lelaki yang dulu dia beriya nak kenalkan kat aku dah rasmi menjadi milik dia so Kak Adi please main jauh2. Haaa controversial sangat statement.

Eh tapi ini memang kisah benar. Actually the guy tu memang mengurat the girl, tapi the girl tu konon-konon taknak. Lepas tu nak pass the guy kat aku. Tapi tak sempat nak pass the girl dah terjatuh cinta head over heels dengan the boy. Siap message aku berserta gambar mesra mereka berdua boleh? Wtf betul perangai minah ni -..-

But I honestly think they make a perfect couple. Kakak doakan yang baik-baik untuk kamu berdua ok *

Wedding tu punya pasal aku sampai rumah dekat pukul 2 pagi. Pastu kena kemas jugak serba sikit sebab abang aku balik tapi rumah tengah super bersepah sebab konon aku nak buat spring cleaning tapi lepas seminggu dapat spring je cleanig tah kemana huahua. End up aku tidur pukul 330am TT___TT

Malam kelmarin pulak lepas keje terus drive balik KL, sebab abang aku tertinggal phone dia weekend haritu plus mak aku menggelupur nak nak jugak jumpa anak kesayangan (abang aku) sebelum dia balik kampung. Kerja abang aku sekarang requires him to be sent overseas, dan dah berapa bulan ni he was assigned to Jakarta. Last dia balik ialah cuti raya haritu, so konon rindu sangat lah ni. Ikut hati aku malas nak join, tapi sebelum kena sumpah jadi batu baiklah aku datang mengadap jugak mak kau hehe.

Pastu sampai rumah pukul 1 pagi, pastu cleaned up after the cats pastu tido sambil nangis kepenatan fefeling Cinderella...

Begitulah kisah sedih seorang Cinderella. The end.

Sedih kan?
* kena lempang bertalu-talu*

2 comments:

~adeQ~ said...

;p

Prince of Noob said...

sedihnya kisah cindarella tu... huuuuuu ~~~~~

nRelate All Blog Sections