"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Monday, April 1, 2013

April Fool 2013

So today aku telah di April-Fool-prank-kan oleh traffic di MRR2.

1 jam setengah stuck in crawling traffic, dari Batu Caves sampai la ke Kepong sampai nak masuk Sungai Buloh dah, jem macam hapa. Just before I took the exit to LDP elokkkkk je jalan clear. Tak tau pasal apa yang jem beria tadi. Dahlah kereta aku manual. Rasa nak tercabut lutut iols.


Mengimbau kenangan April Fool (cewahh!!), of course aku pernah prank orang dan kena prank juga. But nothing serious lah. Dan hampir semua prank aku adalah tidak disengajakan. The biggest prank I did (juga tak berapa nak sengaja buat hehe) was during my first year in asrama. 

Masa tu form 4. Since aku sekolah teknik, so pelajar junior adalah budak-budak form 4 dan pelajar senior adalah budak-budak form 5. Biasalah kalau junior kat asrama ni macam-macam lah benda kau kena buat masa mula masuk asrama. One of the thing ialah menceriakan dorm masing-masing. Semua orang kena tampal biodata ringkas kat depan pintu loker. Kena letak nama panggilan, tarikh lahir and tempat asal kot, dah tak ingat. Sebab aku ialah AJK keceriaan dorm maka aku kena buat untuk semua, nak bagi seragam. 

So masa tengah buat sambil menyumpah dalam hati sebab rasa macam wtf sangat kena buat benda merepek ni, tiba-tiba terlintas idea bongok nak letak birthday aku 1 April sebab aku memang lahir 1 haribulan. Lepas dah siap tu aku tampal elok-elok tanpa memikirkan akibatnya kelak. Yelah asrama dulu-dulu mana sama macam sekarang, senior semua garang tau. Especially sekolah teknik, ngam-ngam ada satu level junior and satu level senior. Kalau kau bukan junior favorite atau kau buat perangai maka bersedialah untuk menjadi target mark. 

So anyway, surprisingly everybody fell for that. Kakak-kakak senior yang datang dorm semua macam eiii birthday dia 1 April laa!! Aku senyum je la tahan gelak keh keh..

Tiba 1 April semua orang excitedly wish aku "Happy birthday April Fool girl!!" Aku senyum, said "thank you tapi birthday saya 1 June, bukan 1 April. April Fool!!" Nasib baik kakak-kakak senior semua menerima prank aku dengan hati terbuka, kalau tak sesia kena mark untuk jadi mangsa ragging hoho.

So esoknya aku tukar birthdate aku kat pintu loker tu and manja-manja mintak maaf kat semua. And bila tiba birthday yang sebenar semua orang pun remembered to wish sebab dorang ingat birthday aku gara-gara prank tak sengaja saya itu. 


Sekian kisah April Fool saya untuk tahun ini. Semoga berjumpa di April Fool tahun depan.  Ni betul-betul tau, bukan prank. Kalau prank pun semuanya adalah tidak disengajakan.


Babai *peluk peluk*

No comments:

nRelate All Blog Sections