"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Friday, February 18, 2011

Loving family conversations during the flood

Conversation 1

Mak: Ti, tolong amikkan mak itu.. Ni buat ni.. Angkat ni letak sana, pastu gi buat tu..

Me: Haih semua pun saya yang kena buat. Mentang2la saya ni anak angkat..

Mak: *WTF look*


Conversation 2

(Mak passing around the pillow & blanket)

Mak: Nah ni kau punya, amik selimut buruk ni..

Me: Eh mak apesal gua tak dpt bantal?!! Fine. Nasib betul la jadi anak angkat ni.

Mak: *Buat bodo*


Conversation 3

Me: Mak apesal Kakak & Anol tu putih gebu tapi Zeti ni hitam? Tak adil la lu ni mak, print xsama tau.

Mak: Eh dah tentu2 awak tu anak angkat mestila xsama..

Me: *Kemas baju nak lari rumah*



FINE!!!


5 comments:

DeLancrettLurpak said...

hahahahah.. padan la dengan muka kannn? sapa suruh carik nahas, lawak sey, hahahahahhaha

Jiji-Fify said...

bahahahaha!! saba je la mak lu :P

AdiHana said...

cik lurpak:
mmg nasib saya si anak angkat hukhuk *nanges*

jiji:
tula. mak gua ni kdg2 mmg xleh blah

isabelle said...

apa boleh buat..nasib anak tiri...eh, anak angkat.huihui

Emi Dino said...

skang dh puas hati? dah confirm ko anak angkat kan?!!!! hahahaha *gelak lebih jahat*

nRelate All Blog Sections