"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Wednesday, June 23, 2010

Kais pagi makan pagi


Tajuk nak drama habis. Tak agak2..


So nampaknya I'm stuck with my baby at least for this coming 2 weeks. Sumpah tension weh!! Haha matilah ayat berbaur bad parenting sangat kan.. Ada ke orang berterus terang tension menjaga baby sendiri? Anda harus yek when the baby is this big:


The Gedix Mommy n baby.


Yup, thats my baby. One of my babies actually. Yang tu ialah the third one.


See, ada 3 babies besar di background.
Yang sebelah tu definitely bukan bapa baby. Dia adalah temp sitter. Harap maklum.


Kami menyahut seruan kerajaan. True One Malaysia family.


From left:
  1. Anak tiri yang haram jadah satu sen tak boleh harap. Harapkan pagar, pagar makan padi. Wah emosi sudah.. Tapi takpe, dah selamat kena halau pun haha.
  2. Supercamwhore Atuk angkat belah bapa.
  3. Tata (read: Atuk in Tamil) angkat belah mak. Atuk yang baik & funny.
  4. Gong gong (read: Atuk in Mandrin) angkat belah mak. Yang ni grumpy sket lately. Tak tau kenapa. Menopous melanda kot..
  5. Beautiful hardworking super mom. Ok2 tak payah pitam2, saya tarik balik kata2 tu.



Ehem2. English mode: This is the step grandfather from the father's side. He's from Ireland.. eh ke Findland ek? Dia ni selalu suka intefere tak tentu pasal. Banyak sangat komen, itu tak kena la, ini tak kena la. Tapi bila aku attend dia, senyap pulak. Takde komen2 pun. Saje je kesem (read: ambil kesempatan) nak spent time dengan aku. Wah terus hilang mode English.


I had quite a hard time for the past 2 weeks dealing with the family sebelah bapa since bapa babies was not around. Minggu ni he's finally back (YEAY!!) dan aku kembali ada tempat untuk beradu. Eh maksud saya mengadu. Please ignore that. Thank you.

So harap2 segalanya berjalan lebih lancar. Tak larat weh nak jaga 3 babies segedabak camtu sesorang, plus nak melayan kerenah2 manusia segala. Kalau abang nak pergi mana2 pasni, please tunggu lepas September ye bang. Come October tu abang pergi la mana2 pun, saya tak kisah dah. Saya sanggup ikut dengan rela hati. Eh maksud saya...... Ok just ignore that. (T___T")




 
 Memperkenalkan, bapa babies.. :''>
 Heppp jangan tenung his behind lama2.


Ok saya nak pergi jumpa dia, nak melepas rindu. Eh maksud saya nak discuss sesuatu.

3 comments:

isabelle said...

wahh..adikku.
kemain lagi.
patut la muka byk naik jerawat..hehehe

~adeQ~ said...

macam lain mcam jek kais ko ni Ti....

AdiHana said...

is:
hehehe... :P

adeq:
mari tolong aku mengais..

nRelate All Blog Sections