"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Wednesday, June 16, 2010

I'm aging emotionally

Wooh saya adalah super penat + tension!!! 


Sekarang tiap2 minggu kena outstation menjenguk my baby. Then orang yang diharapkan untuk mejaga baby aku pulak turned out to be penghuni neraka jahanam. Apakah sial laa jumpa orang macam ni.. Dah la tu, sekarang ni dah dapat baby baru pulak so nak kena mengadap yang baru tu jugak. Xpe, demi menghormati umur yang dah meningkat, kita amalkan la tema "bersabar & bertawakal" banyak2. Tapi since aku ni masih berjiwa muda remaja, so jangan salahkan aku la kalau apa2 jadi kat kau if ever aku terserempak ngan kau kat mana2 nanti ye. Harap masa tu kau boleh la amalkan tema "pasrah & berserah". Lagipun kau memang buat salah kan, so terima je la dengan hati terbuka yek...


Emosi adalah tidak stabil sekarang ni. Bab ni, aku malas nak komen banyak2. Pada aku memang lah things I've been going thru ni seems to be killing me. Tapi aku tau kalau cerita beriya meluah perasaan kat orang pun tak guna, sebab last2 orang akan cakap aku yang emo lebih lah, aku yang cari pasal lah, aku yang bodoh lah, hujung2 semua salah aku jugak kan so better aku simpan je cerita ni dan muhasabah diri secukupnya. Bukan aku takleh terima pendapat orang, tapi taknak la kan pendapat yang berbaur kasihan di depan tapi tersirat kutukan di belakang. Memang bangsat la kan. Anyway, aku rasa yang aku berhak untuk rasa sedih + emosi + meroyan + watsoever. I'm letting people know about it and I'm dealing with it at the moment, aku belum lagi meroyan tahap membunuh orang so please respect that thank you.


Bercakap pasal peningkatan usia, I did this total-body-hapa-ke-nama-tah weighing. Surprisingly, my total fat, body water, bone mass, visceral fat and all are in good range, given the fact that I'm not eating like normal people. Makan pun macam tak makan kan, so haruslah ada some deficiency itu dan ini. So adalah sangat bersyukur bila bone mass aku pun dalam range healthy sebab aku selalu rasa my eating habit ni would definitely cause me early osteoporosis or what not. Lagi2 umur dah ala2 di ambang remaja nih. So sekarang azam adalah untuk bertaubat dan kembali ke pangkal jalan bertabiat makan macam manusia normal huhu~


Tapi yang paling aku terharu bila the scale read my real metabolic age. 18. Eighteen. Lapan belas okkay. See, kan betul aku ni sebenarnya muda remaja lagi. Sekarang terbuktilah the saying "Age is just a number" tu is not just a saying. It's a fact. Bukti dah ada, so terima lah hakikat ini ok. 


Aku tengah membayangkan Isabelle, Jiha, Hanim & Kakak pitam beramai2 pas baca entry aku nih haha..

Ada sesapa lagi nak join the pitam frenzy?? :D

6 comments:

Puan Jiha said...

pitam pitam hahahaha

ye la ko kan mang muda remaja vogue the vass gitu hehehe

~adeQ~ said...

me too...ahahaha...bila mau makan kek?

Drama Mama said...

take it all i a good manner. good things come to those who are patience. :-)

eh u memang umur 18 kan?hehehehe ;-)

http://twinkywinkystars.blogspot.com

isabelle said...

akak x pitam dik...
sebabnya, masa adam dah lahir (dlm 8bulan gitu), i did the same thing. guess what? it's 18 too!!!
hahaha

AdiHana said...

jiha:
haha jgn pitam byk2, nnt baby makin confuse hihi

adeq:
adusss aku lagi sibuk outstation.. ;'(

mama:
i sooo love you!! *grin*

isabelle:
wahhh walau kita keding, tetap maintain muda remaja kannn..

Emi Dino said...

setiap kali baca aku mmg akan pitam!!!! dan sekali2 tidak akan aku biarkan Sharudin Rosli membaca ini!!!! ok lah nk pitam dah ni!!

nRelate All Blog Sections