"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Wednesday, May 5, 2010

Good news, bad news (Part II)

In the spirit of embracing optimistic attitude, lets start with the good news first.

Abg Metro turned out to be quite good with his work. But he talks quite a lot. Tapi takpe, asalkan dia betul2 boleh buat kerja. Jangan memula je semangat, lepas 2-3 bulan start la meleweh2 buat keje. Jangan sesekali tiru perangai yours truly ni eyh. Wahh jadi mak ketam kann aku nih..

Abg Metro juga dah tak duduk sebelah aku. He switched his place to couple tables away. So tersorok la sikit his pale fern/army green shirt and his light brown khakis dari pandangan mata ku ini.

Printer aku ni tak habis2 buat perangai. Jenuh dah setting ink alignment sume, still jugak print out berbelang2. Demi mengenang jasa dan budi printer ni sepanjang aku kerja kat sini, maka aku layankan jugak la kerenah printer ni. See, optimistic kan aku? Kalau tak dah selamat dahh aku hempas printer nih.


Okeh, bad news pulak.

Abg Metro dah tak duduk sebelah aku. Right now I wish dia duduk kat meja sebelah aku ni. Sebab meja sebelah ngan meja aku ni dipisahkan oleh dinding kaca, so org sebelah boleh nampak aku n vice versa. Dan meje sebelah ni betul2 bawah a/c yang ventilate the whole rear section of the office. Kini, Cik Semerbak pulak yang duduk kat situ.

Kalau setakat pandangan yang tak menarik tu, aku boleh lagi nak tutup mata or buat tak nampak. Tapi kalau ambiance yang dihiasi bauan yang buat kau rasa cam nak terjun bangunan ni, takkan aku nak tutup hidung pulak. Cik Semerbak mesti nampak then tanya2. Ikut hati aku nak gantung air freshener ni kat hidung aku. Biarlah aku mati keracunan air freshener dari mati keracunan bau keti. Akak tak rela uolss..




Oh Abg Metro, kembalilah ke sisi ku~

3 comments:

isabelle said...

ku pikirkan kao sudah jatuh chenta sama itu abang metro sampai jadi bad news...hahaha

Puan Jiha said...

hahaha mcm2 la ko ni adi... pas satu2... ko ada house address cik Semerbak? ape kate kau hadiahkan die deodorant... courier to her house hehehehe... elok gak utk die

AdiHana said...

is:
nehi kabi nehi~

jiha:
deodorant wont work. nk kena sedekah pakej limau purut+nipis 3 kilo, besen air, clorox dan berus dawai..

nRelate All Blog Sections