"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Wednesday, May 19, 2010

Babi


2 - 3 minggu ni aku rasa tembam. Bila berjalan or menggedik lompat2 dah boleh rasa ada gegaran kecil di punggung. Seluar rasa penuh, tak gelebeh2. Tapi yang paling tak best bila duduk bermalas-malasan depan tv, rasa perut berlipat. Aku nak berisi, bukan buncit. Badan slender tapi perut buncit adalah mengerikan. Plus, aku taknak dilabel Somalian.

Tapi visit to doctor dan visit from Encik Bulan semalam telah membuktikan rasa tembam itu adalah sebab bloating semata2. So me bragging to my family of my weight gaining was a real humiliation; membuktikan aku sedikit perasan dan kuat berangan. Babi.



----------------------------------------


Aku baru dpt short notice esk kena outstn. Babi. [Sent]

Jgn ckp dgn mak aku ckp babi. Hehe. [Sent]

[Received] Bodo siut..


----------------------------------------


X: Weh, tengok2!! Babi wehh!!

Y: Mana mana..

X: Tu tu yang kat cermin tu. Macam muka kau la weh!

Y: Babi lu.


----------------------------------------


Woii!! Apa babi2 nih?! Kau apesal? Xde keje sangat eyh Adi? Dah2 gi balik!


----------------------------------------

Adi: Iye, aku memang takde keje. Terlebih keje sebenarnya. Dilema betul jadi aku nih. *Haih~

4 comments:

~adeQ~ said...

ko kata nak tukar potfolio, jadi ker?

isabelle said...

astaga..nape ko ni, dik?

Alia said...

LOL kelakar babi dlm cermin tu! AHAHA!

AdiHana said...

adeq:
huh? tukar portfolio??

is:
sawan babi. haha.

Alia:
Hey hey!! Haa tu lawak bodoh rutin bila lalu kedai souvenir / time CNY / xde benda sgt nak buat. nasib dpt kawan2 cmtu huhu~

nRelate All Blog Sections