"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Friday, April 23, 2010

TIC TAC TOE

Sekarang aku adalah addicted dengan ini:

Miss Tic Tac Head

Seriously addicted. Kelmarin aku beli satu then tuang semua masuk dalam mulut. Kemam dengan gembiranya. Then bila dah habis dalam mulut tu tiba2 menyesal sebab makan dengan tamak. Benda ni dahla agak mahal, RM 2++ each.

I remembered masa kecik2 dulu mak aku paling xkasi ktorg makan Tic Tac ni. Jajan lain xpe, makan la kau banyak mana pun. Tapi Tic Tac ni adalah salah satu jajan larangan, selain dari Super Ring. Arwah nenek aku cakap kalau makan Super Ring tu nanti jadi bodoh. Masa tu I was like - apekah embah aku ni..( Note: Embah = Nenek/atuk dlm bahasa jawa). Tapi obviously Super Ring tu memang tak elok, dengan pewarna yang maha banyak so aku memang dah tak makan benda tu. Yang Tic Tac tu aku xsure pulak kenapa mak aku tak kasi makan. Aritu aku tanya dia, she simply answered "Huh? Ye ke? Tah lah, dah tak ingat.." Boleh?? Siap kerut2 muka bagai okkay.. Drama!


In the spirit of celebrating Earth Day semalam, harini dengan selamba aku melanggar etika berpakaian ke pejabat dengan menyarung jeans & this favorite tee of mine.

Love Our Planet.
That "Our Planet" is innocently referring to Earth okkay..


Ni bukan gambar kat opis. Not even my recent photo. Notice that tembam pipi and the clear skin? Definitely not my recent look.




Sigh. I miss that room...

4 comments:

Emi Dino said...

aku rasa ko yg hilang ingtan.. ada ke mak larang? hehehehehe...

satu lgi nk tanya, tgn pgg tic tac tu tgn sapa? cam tgn org tua..series...

isabelle said...

hehe.akak smlm x buat apa2 pun lg utk earth day :P

btw, i remember dulu kalo my abah beli tictac tu. ala2 kita dpt makan ribeye steak la skrg ni. giler kan? skrg ni, elehh..beli je la.siap boleh tuang sekali harung dlm mulut!

HaNiM PoSh said...

tercekik!!

AdiHana said...

emi:
ada la..aku kan suke makan jajan, aku tau la apa yg mak kasi/tak kasi

is:
saya rindu environment, tu yg dtg peel gile tu hehe..
ye betul betul. pastu menyesal sbb habis cepat sgt, kena g beli lagi huhu~

hanim:
dh baca bismillah sblum merakus, so tak tcekik la ekeke~

nRelate All Blog Sections