"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Monday, April 26, 2010

Surat Untuk Boss

Encik Boss,
Sepanjang saya berkhidmat dengan syarikat encik, saya tak pernah kemukakan permintaan yang bukan2. Malahan saya pasrah dah redha dengan semua kerja2 saya. Saya tahu, saya ada masalah disiplin sikit (sikit?!!) tapi encik pun tau saya still bagi komitment yang tak berbelah bagi kan.. (errr hari2 datang lambat kira komited x?)


Encik Boss,
Saya faham kalau ini adalah hukuman untuk saya, tapi takkan sampai begini teruk hukuman ini? Saya benar2 rasa ia langsung xsetimpal dengan kesalahan saya. Hukuman ini terlalu berat dan kejam. Saya merayu, janganlah hukum saya dengan meng-hire mamat yang xleh blah ni jadi opismate saya. 

Saya tak berniat nak memandang fizikal, tapi dah fizikal dia terbentang depan mata, xkan saya tak pandang pulak kan? Sikit2 mesti terjeling jugak. Warna rambut yang tak matching ngan kulit tu, belt yang tah tahun bila punya tah tu, kemeja yang no comment tu.. especially bila saya nak keluar masuk opis, pastinya saya akan terpandang kasut faux-skin crocodile nya ittew. Ini adalah pandangan paling menyakitkan bagi seorang environmentalist seperti saya. Sakit jiwa okkay.. 

Mungkin dia rasa dia nak tampil metro persis Fazli Zainal tapi dia kenalah ingat, dia sekadar bekerja di bangunan shoplot 3 tingkat, di kejiranan kedai bak-kut-teh, bengkel2 kereta dan klinik pakar kanak2. Okay lah, mungkin dia sedikit terpengaruh dengan club house kat belakang opis kita ni, but then again, sape la yang nak pandang club house dicelahan shoplot dan taman perumahan dengan khidmat gym yang asyik xde tu? Sangat tak perlu okkay..


Encik Boss, 
Saya bukan lah mengharapkan Fahrin Ahmad, Jehan Miskin, Farid Kamil, hatta Fizo sekalipun untuk jadi opismate saya. Cukuplah sekadar seorang yang sedap mata saya ni nak pandang... paling keji pun xdela sakit mata dan jiwa saya nih. Saya bukan  mintak naik gaji, I simply ask for an eye candy. Rasanya tak keterlaluan kan permintaan saya ni?

Walaubagaimanapun, terima kasih kerana sekurang2nya staff baru yang perempuan tu sweet dan cute. Terubat jugak lah mata dan jiwa saya ni.. (errr Hanim kekasehku, U tetap dihati I..)


Sebagai bukti yang saya ni komited, saya nak sambung kerja sekarang. Saya akan cuba sedaya upaya saya untuk tidak bergerak dari meja saya ini supaya saya tidak terpandang mamat tu. So saya harap encik jangan panggil saya masuk mengadap k. Bukan apa, nanti kalau saya lalu sebelah dia, kang start laa saya jeling2 sambil komen2 dalam hati. Tak baikk punyaaa...

5 comments:

isabelle said...

sungguh keji dan mungkar entry kali ini. hahaha. tapi bernas betul.

dik, kau cuba sembang2 dgn mamat-oh-tidak tu yg kau kwn dgn designer...dan antara nasihat2 yg ko dpt adalah begini begini...(hint2 la sikit style dia).
agak2 dia get the msg x?

HaNiM PoSh said...

jgn kutuk adi..jodoh ko tu..jodoh!!!

errr opis ko celah kedai jual babi salai ker??sayangku~~~

AdiHana said...

is:
ajak sembang?? memang tak la kan.. ada aku gelak guling2 je nnt kehkeh.

lagipun kak, dia start keje mgu depan.

hanim:
choiii!!! jgn ckp benda ngeri!

bukan celah, tapi berhadapan. sungguh najis..

Kay-dee said...

hahahahaha..lawak la k di...

office saya dikelilingi pakcik2 n makcik2..tapi so far xde problem style plik2..sbb suma pakai uniform.. =p

sabar k di...bagi dia msa...hehehe..

AdiHana said...

kay-dee:
xde maknanya nk bagi masa bagai.
harapan saya sekarang cuma pada kebolehan dia shja. harap2 dia btol2 bleh buat keje

nRelate All Blog Sections