"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Monday, April 26, 2010

Notification



Dah dua kali aku dapat email ni. Dan most logical thing to do pastinya to ignore dan sebagusnya delete sahaja. But since aku memang guna Maybank2U ni quite frequently, so aku hesitate jugak la kan. Aku bercadang untuk tanya about this particular notification email. Ke ada sesapa yang ada info pasal ni? Perlukah aku ikut arahan itu?


Tapi yang ini memang aku tau aku tak perlu ikut.


Aku memang ada account Public Bank, but that was like million years ago (adoiii saya memang sudah tua *sigh*). Zaman tu nak cari ATM Public Bank adalah sama susahnya macam nak cari public phone nowadays. E-banking ni sume memang sah2 tak wujud lagi. Jadi adalah gila okkay tetiba datang notification camni. Memang confirm kau masuk Trash.


Tapi email ini adalah jujur. Ikhlas dia bagitau mintak kamu to complete the account update so they can unlock your account. Aku pasti ada yang tersentuh dengan kejujuran mereka ini lalu bertindak mengikut arahan dengan patuhnya...

3 comments:

Puan Jiha said...

tak payah la percaya dgn notification email dr bank2 ni... bank akan hantar surat kat umah kalau ada pape...

setahu i lah..i takde lak buh email kat profile maybank2u i pon... so mang la tak logik hehe

AdiHana said...

tu la kan? rasa mcm xde letak jugak. lgpun rasanya dorg guna email utk notify transaction je

Emi Dino said...

itu pembohong tu dik.. aku prnh try bukak, klik kat link diorg bg, date pon salah...beza gila dgn yg mebeng nye page...
jgn sesekali tersentuh yer..

nRelate All Blog Sections