"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Thursday, June 4, 2009

Majlis Konvokasyen Ke-70, Sidang Ke-12


Satu-satunya gambar aku in full-convocation-dress.


Nasib baik ada ceremony cameraman, kalau tak memang takde la Kodak moment akak berkonvo ahaks!

. . . . .


I HATE CONVOCATION DAY!!! (tetiba emo boleh??)

The crowd yang crowded, the heat, the sweat, the protocol.. serabut!!!

Pity my parents. I really didn't want them to come. Just imagine, all the hassle they have to face: kena drove all the way from kampung to KL, then kena spent duit lagi for this and that, my mum lak sibuk belikan bunga bagai, then kena bersesak2 ngan orang ramai2 tu. Kesian la ngan dorang.Kesian kat aku jugak kena perabih duit untuk puaskan hati mak aku *nanges*.. But I just couldn't say no when they said they wanted to come. Aku faham, dorang nak tengok and attend the event whereby celebrating and honouring their off-spring. Walaupun result aku hampeh, dorang still rasa bangga to the fact that despite of perangai anak dara yang sorang ni, berjaya jugak dapat ijazah. Kira cam hasil titik peluh, payah jerih, penat lelah membesarkan aku selama ni berbayar la. Takde la hampeh sgt kejadiannya aku wujud di muka bumi ni.

Dah la pepagi hari konvo tu tetiba aku sakit perut. Stomach discomfort. Ngan sakit menyucuk2, loya gile, heartburn lagi..tah kenapa tah. Nak kata gastrik, aku mana ada gastrik.Tapi memang gile uncomfortable la. Aku dah rasa malas lagi tak koser nak gi konvo, tapi memandangkan parents aku dah beriya2 bersiap nak pegi, plus mengenangkan duit yang dah di perabih untuk event-of-the-lifetime aku nih, ku gagahkan diri jua untuk pegi konvo. Nasib baik perut aku behave sikit sepanjang majlis berjalan, kalau tak sesia jek la. Tak vouge langsung!!

Tapi lepas pengumuman penangguhan majlis semalam, waktu semua graduan nyanyi theme song universiti, somehow aku rasa lega yang amat2, rasa cam dah lepas satu beban. The ceremony made me feel completed, that my responsibility as student is officially over. Kira tercapai gak la one of the objectives of the majlis convocation tu ngehehe..

Now, all I wanna say is thank you soooo much. Thank you to my parents yang tak jemu dan lokek men-support anak dara mu yang sorang ni yang tak habeh2 blaja dari tadika sampai ke degree (errr mak, master coming soon taw *ngeee*); thanks to all tenaga pengajar yang sentiasa tolerate dan bersabar ngan kerenah student mu inniew; thanks to all my classmate yang tak lokek berkongsi dan membantu dalam study; thanks to everybody for the priceless experience, be it yang seronok or yang cam hampeh. You guys colored my life.

So million thanks.. :D

4 comments:

haruan tasek said...

kenapa result ko teruk sangat ke

Monkey D Luffy said...

lepas ni keja

lepas tu kawen

hehe

AdiHana said...

haruan: xdela teruk, tapi xcukup best..biasalah, jadi manusia mana penah puas ngn apa yg ada.kena tamak haloba sket hehe..

Luffy: sedang bekerja, masih belum nak kaweenn... :D

MISS IndependenT said...

kann..

last time pun my parent rasa jugak susahnya datang convo..penat dorang.sian tau!

nRelate All Blog Sections