"They say that the suffering you endure when you are younger is a way for you to pay your dues early and make room for better things in the future. Keep at it until you are calloused and bruised. Although you may be hurt and bleeding now, a better day will come. Hard work will never betray you."
Kang Gary of Leessang, Dec 2011

Tuesday, November 25, 2008

Entry "mengipas".. :D


Last Thursday nite, aku n a few frens were having a bbq kat umh our beloved lecturer yg baik lagi sporting (besar punya kipas aku keluarkan ni hehe..). Geng2 ktorg mmg suke nak held mcm2 program ngn Puan Is n hubby sbb both mmg sgt sporting lagi supportive (kipas jgn xkipas!!). Kalau kami buat apa2 program mesti Puan Is n Abg Sham (her hubby) tak teragak2 utk tagged along. Aku buat rasa selain sbb dorg ni mmg sporting, dorg suka nk join kami ni sbb buat dorg rasa muda kot?? (Mampos kutuk lecturer sendirik!). Aaaaa abes la gred OSHA aku huhu.. Anyway tengs a lot to "the bear family" for having us! :)

Makanan mlm tu simple je, ala makanan yg biasa ada kat sessi bbq la.. Ktorg bakar ayam, pastu microwave-kan sosej cocktail tu sbb aku n Naj mls nk goreng menatang tu huhu.. Tapi xsia2 la aku bawak 2org "bibik" so dorg la yg bersungguh2 masak mee goreng mlm tu *ngeee* Tapi resepi air siren (sirap + oren) aku la yg mendapat sambutan paling hangat hehe..


Bibik Shila n Bibik Zack :P


Sementara nak tgu the boys bakar ayam and 2 bibik tu masak, aku melayan la permata hati Puan Is yg super cute lagi adorable nih (kipas lagik!!). Boleh tahan lasak jugak si Adam ni, xpasal2 aku kena melompat2 around sbb nak entertain and main ngn dia. Berpeluh la jgk, siap ala2 basah keti aku haha. Later that nite tangan aku lenguh gile rasa cam nk tercabut. Maunya tak lenguh, aku kena dukung Adam sambil melompat2 tu tau tak!! Demand gile!

Muka cheeky + evil Adam selepas puas hati dpt membuli Auty Adi. Anak sapa la nih!!


Pastu sbb dah penat dok terlompat2 (sbb akak ni yg terlebih excited main bola huhu), aku pancing la Adam duduk kat lap aku sambil snapping our pix. Tapi si Adam sibuk capai2 the camera so aku bagi la dia pegang kejap. Nak tau apa dia buat? Dia pegang camera tu betul2 cam org nak amik gambar, siap pusing2 the camera ala2 tgh membelek and putting his fingers on the button cam nk snap pix. Ni mesti kes terpengaruh tgk mama dia dok snapping pictures around selama ni. Adam is quite observant for a year n half baby. I think kan, once he can read and write nanti mesti dia starts berblogging jgk just like his mama hehe..

Ni bukan image entity or makhluk halus, tapi ni la pix yg Adam "snapped" sendiwi. Sila teka objek apakah itew.. :P


And acara lepak2 lepas makan mlm itu dimeriahkan lagi ngn sesi menonton Nacho Libre (aah la Puan, tiap kali ktorg dtg lepak mesti ada show movie merapu kat Astro kan?). Sambil2 tu ada juga sesi mencuba urutan Ogawa mobile seat. Puan Is paksa semua org try menda tu. Aku xleh nak duduk pun atas benda tu sebab xtahan sakit tulang badan aku berlaga ngn roller dia. Pastu montot pulak xtahan geli sbb seat tu dok vibrate semacam hehe..

Tak ketinggalan juga sesi scandalization chenta tiga segi antara Miji, Zack n Nik. Akem pulak malas nak melibatkan diri dlm scandalization tersebut sbb dia lebih selesa n gembira nak melayan perut kenyang nya itew dgn bergolek2 di depan tv.

Yang dok tergolek men belon tu adalah Akem, bukan beruang panda. Harap maklum.


Actually "bibik" tu dlm bahasa Jawa bermaksud "makcik", dan bukan bermaksud pembantu rumah seperti yg dipropaganda oleh rakyat Malaysia ni. So utk semua rakyat Malaysia, pleaseee jgn memperkotak-katikkan perkataan "bibik" tu yek.. A friendly reminder from seorang budak Jawa ngehehe..

5 comments:

isabelle said...

huh!
kalo bab mengipas, ko memang no.1, adi.

tapi kalo duduk berangin bwh kipas je, tanpa disertakan cheese cake dan jus oren yg sejuk...huh! xde maknanye! :P

AdiHana said...

ye cik puan, saya paham..
cisss.. eh, cheese cake kan?
:P

isabelle said...

ASKM...

susah2 je mengipas... kat umah tu dah ada 3 kipas 1 aircon...
umah baru isyaAllah bulan satu ni ada 7 kipas 6 aircon...

so lain kali datang x payah kipas2 ye... bwk je banyak hadiah n makanan kat kitaorg...

apa2 pun thanks sbb join i n my family... good luck le ye...

p/s: ingat petua mencari pasangan yg ideal... xhensem, buncit, n keje kerajaan... hahahaha...

askm kembali... lps ni boleh tukar nama adi dlm hphone abg -- adi kaki kipas-

isabelle said...

kwang..kwang...kwanggg

komen tadi tu abg sham yg tulis.
padan muka hang, adi!!! :P

AdiHana said...

sekarang saya paham kenapa tuhan jodohkan encik shamsuri n puan ismaniza..
mereka berdua sgt nakal, mmg seswai hidup bersama.

iyee akak igt "petua jodoh" u'ols tu..mmg tu jelah the only saying coming from puan is yg sy igt pun ngehehe..*matilah berangan dlm kelas!!*

nRelate All Blog Sections